top of page

סיקור הופעה וייב איש גגרין 26.3.22

יצאנו לסקר את ההופעה המדוברת של אחד הראפרים החמים בסצינה




מועדון הגגרין המחודש מתחיל לבסס את מעמדו כספוט חשוב להופעות היפ-הופ.

אחרי הופעות של זי.קיי, הלם תרבות ומבוא הדודאים - היום המקום קולט את מופע חגיגות שנתיים לאלבום "העלייה" המופתי.

מוצ''ש זה זמן מעולה להופעות, ונרשמה במקום תפוסה מלאה – בעיקר קהל צעיר, גברי שאוהב ומכיר היפ-הופ שהתחמם עם אחלה תקלוט פתיחה.


מופעי פתיחה

פתח את הערב ליעד מאיר – אחרי תקופה של שתיקה מאז כיכובו בסדרה "ביטים" והתארחותו בשיר "תקוע בין דברים" של חן פורתי מ"הלם תרבות" – יצא לאחרונה עם שני שירים חדשים עם קליפים מושקעים עם הפקות דריל משובחרות ומרימות של יובל ניאזוב ממבוא הדודאים שדאג לעמוד ליד העמדה ולדחוף. ליעד פירגן לו בסוף ונראה שיש חיבור מבטיח בין השניים.





מופע חימום שני – ראפר מעניין, כישרון גדול ומבטיח - מאור אשכנזי.

מאור נכנס לבמה בקטע משחקי בו הוא לא התייחס לקהל. הוא קורא להייפ מן שאיתו ועובר איתו על התוכנית של שוד שהם הולכים לבצע. הוא חוזר על המוטיב שמלווה הרבה משיריו – נגיעה בעולם הפשע, הרצון לשבור את תקרת הזכוכית המעמדית ולצאת ממעגל העוני. בשלב מסוים הוא מרים את הקהל עם המילים "תרימו ת'ידיים כי זה שוד".

זה היה קטע מצוין שגרם לקהל להתרגש, להתעניין לעקוב בציפייה.

בצורה חכמה ובוגרת הוא חיבר את הקטע הראשון לשיר הבא שביצע "כבוד"

אז סיים עם השיר שאיתו הוא פרץ "טיפשים וצעירים" (הפקה של שקל)

זה היה הופעת חימום מצויינת ואני צופה למאור אשכנזי עתיד גדול.

*שני האומנים הופיעו לאחרונה גם ב"קונקשן לייב" – שרק מוכיח כמה הם שמות חמים בסצינה.






סט-ליסט הופעה

אינטרו קצר - אניס (שיר הפתיחה של האלבום "העלייה")

1. מקס

2. ‏0-100

הקדמה יפה לשיר הבא: אני הבאתי את הבייבי הזה לעולם (האלבום), אתם גידלתם אותו"

3. ‏"אניס"

4. "כמה" - עדן דרסו הצטרפה בורס השני. וייב איש אוהב להעלות את האורחים באמצע השיר וזה מכניס התעוררות ודריכות מרגשת מצד הקהל

5. "מה עשית לי"

במקום הורס השני בו כהן היה צריך להתארח - וייב איש שר קצת בסוף. נראה שזה נשק רציני שהוא ישתמש בו בהמשך

6. "שישה"

7. ‏"חברים חדשים" – שיר ראשון שטדי מבצע מהפרויקט המשותף עם צוקוש "תזמון מושלם". טדי נגוסה הרותח הפתיע ועלה

8. ‏"דלה" – שיר נוסף בו טדי מתארח





לפני השיר הבא אמר לקהל "אפשר לקחת אותכם לסיבוב בשכונה שלי?"

9. "קפוצ'ון" – ביצע רק רק ורס אחד. מצוין לדעתי. לתת טעימות. כמו מסיבה

10. "צ'ק" – העלה את כהן, שעלה עם דיג'יי מש. כהן פרסם את "שיגולה בלוק פארטי" ב- (הופעה שנתית ששיגולה מרימים בו הם מארחים למיני הופעות את מיטב הראפרים בארץ. האירוע הקרוב יתקיים ב-19.5 בהאנגר 11

11. ‏"בלעדייך"

ורס שני אקפלה – נראה היה שמדובר באקט לא מתוכנן שהרגיש מאוד מיוחד.. שיר ענק עם הפקה מושחזת של הפנר.

12. "לפעמים" – עידן רז הווקאליסט האדיר מ"מבוא הדודאים" שעלה וביצע את הפזמון.

13. "הכי יפות" - צוקוש עלה לורס השני לבוש הכי פליי ביקום ברגיל.


וייב הזמין את שקל (בפעם השלישית אחרי שהתבלבל ויצא מזה בצורה אלגנטית)

14. "רק מרים" - שקל

שקל היה האומן היחיד שביצע שירים שלו כי אין להם שירים משותפים.

15. "סיני"

עדן דרסו, שמתארחת בשיר בגרסת האולפן - הצטרפה לבית השני והראתה שוב עד כמה היא חיית במה משוגעת, מרימה ונוטפת סוואג.






וייב שואל "מי מכיר את 'פעם אחת' בעל פה?" ומסתכל לאנשים בעיניים, שואל שוב עד שרואה מי פור ריל ולבסוף מעלה בחורה צעירה בשם יעלה. הוא מתחיל את הורס והיא מצטרפת, באקפלה, ומבצעת את כל הוורס הראשון מילה במילה בלי שום פספוס.

הקהל הרים לה בטירוף. ו-וייב איש, חיבק אותה ולא הסתיר את התרגשותו מהמהלך המוצלח.

זו דוגמה לעוד טריק מעולה של פרפורמנס ברמה גבוהה שמחבר את הקהל להופעה, מייצר חוויה חד פעמית שיוצרת תחושה של כאן ועכשיו ושל חיבור אותנטי בין אומן צעיר לבין הקהל שלו שהולך יחד איתו.

16. "פעם אחת"

מסיים בפזמון של "אלנבי ניו יורק" מהרכב העבר "תלא מוב" של וייב-איש יחד עם רון עשהאל (לשעבר "קיד קופר" ו-י"לד האסל")

17. "הלבד שלי"

18. "כל היום"

19. "‏ג'ולי"


דיבור מרגש עם הקהל לקראת סוף ההופעה – וייב אומר:

"קיבלתי הרבה מתנות מכם בשנתיים האחרונות מאז שהאלבום יצא.

עכשיו יש מתנה שאני רוצה לתת לכם.. שנייה אני בא.."

כשחזר מהבקסטייג' הציג גרסת תקליט ויניל של "העלייה" והמשיך בספיצ':

"..הדבר הזה הוא התגשמות של חלום שלי מגיל 12. לא משנה מה החלום שלכם – אל תקשיבו לאף אחד ותעשו הכול כדי להגשים אותו."


20. "לא לא לא"

כל האורחים שהתארחו עד כה והאומנים שחיממו עלו לבמה בצירוף הצוות שהרים את ההופעה.

לקראת סוף השיר אנשים רנדומליים מהקהל עלו – מה שנתן תחושת רחוב וכאוס מסויים שהיה מאוד מגניב



סיכום:


המון אורחים – 7 סה''כ, טופ לבל - בלי לפרסם את השמות הספציפיים.

– הוא כמעט מילא את המקום (מכיל כ-500 איש) בלי לפרסם את האורחים. פרסום אורחים יכול להביא עוד קהל, לא הכי ברור למה לא פרסם – אולי כפרס לקהל, אולי כהפתעה. אולי היה פה קצת פקשוש הפקתי.

אלה האורחים: סוויסה, צוקוש, כהן, עדן דרסו, עידן רז (מבוא הדודאים), שקל, טדי נגוסה

התבאסתי שמלבד שקל – האורחים לא ביצעו שירים שלהם – ומצד שני גם הבנתי שהיו המון אורחים ושיר לכל אחד זה היה מאריך מאוד את הערב.

עדן היא חיית במה משוגעת והיא הייתה איוורור לאווירה הגברית פלוס פלוס, התבאסתי שעוזאל לא הגיע ושהוא לא הביא את קוקו – זמרת מדהימה ששרה איתו ב"לדירה" שהייתה יכולה להביא עוד קצת וייב נשי.




אורך הופעה – שעה ו-40 כולל המופע פתיחה. 20 שירים - שזה מספר מאוד מכובד שמראה על העליית מדרגה שוייב איש עושה כל הזמן.

פרפורמנס והחזקת קהל - וייב איש דיבר מתי שהיה צריך, הוסיף הפעלות מגוונות ושלט בהופעה כמו שאמ.סי אמור. בהקשר הזה אורחים זה דבר מאוד מרים (בטח אורחים כאלה ביג ולהעלות אותם באמצע השיר) אבל כוכב הערב לגמרי לא היה זקוק להם והחזיק מדהים את הבמה לבד

*נגנים ועוזרי פרפורמנס*

ליעם חכמון – הייפ מן קבוע, מאוד עזר והרים

דיג'יי פרקי – לא מאוד הורגש. לא בוצעו אקטים שבדר''כ דיג'יי עושה כמו ברייקים, פולאפים וסקרצ'ים מגניבים. בעיקר תפקד כמחשביסט ודיבר מעט פה ושם. זאת אני אומר בניגוד להופעה עם דיג'יי מאש בבארבי – שם היה חיבור מטורף ומאש הוכיח שהוא דיג'יי הלייב הטוב בארץ

הקלידן בראל עובד – שעובד גם עם יערה לוי המצוינת - לא הורגש. לא היה שירים רק עם קלידים ולא היו לו תפקידי סולו או ריפים מעניינים שהיו בפרונט. זה היה יותר מופע של ביטים ודיג'יי ואפשר היה לוותר עליו.


קהל - הקהל היה אוהד ומאוהב, צעיר יחסית והרגיש שלרבים זו הופעה ראשונה של וייב-איש שהם רואים. קהל היפ-הופ הד – כל אומן שהגיע קיבל מלא ריספקט, והגרעין הקשה של הקהל ידע כל מילה.

קהל צעיר וגברי מאוד – מאוד היפ-הופ

היו בערך 10-15% קהל יותר בוגר שעמד מאחורה – זיהיתי הרבה אומנים ואנשי תעשייה: מתן שרון, תומר גרשנמן, הראל מדהלה, פרידום בוי, זיו שביט, גדעון משאזאמאט, שלומי לקאו. הופעה גדולה שמשכה את כל הסצינה.


כמה פאדיחות פאדיחה שנרשמו – החשמל נפל, הזמין את שקל לא בזמן, מאש עלה לבמה יחד עם כהן כדי לייצג את שיגולה ולא קיבל פרגון למרות שהוא מי שעומד מאחוריי הפקת האלבום.


לגבי החוויה הכללית בגגרין – היה חסר לי קצת וייב במקום, סטייל, משו מעניין על הקירות או בחצר.

המופע התחיל מאוחר בכ-40 דקות שעה ממה שפורסם בסטורי של האומן וכשעה וחצי מהפרסום הרשמי.


וייב איש יופיע ב"שיגולה בלוק פארטי" במועדון ההאנגר ב-19.5.22


***

נכתב ע''י עומר חביב (פלומר) עבור דאוןטאון סדנאות ראפ - חברת הפקות המייצרת תכנים, אירועים וסדנאות ראפ במטרה להנגיש את סצינת ההיפ-הופ הישראלית עבור בני נוער והקהל הרחב.


45 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page