כבר שנים שרביד פלוטניק מוביל את סצינת ההיפ-הופ ללב ליבה של המוזיקה הישראלית. בוא נתעכב רגע על כמה שירים שעשו לנו משו אחר
רביד פלוטניק הוא מבכירי הראפרים והזמרים בארץ. הוא בן 36, בעברו 6 אלבומי אולפן, הופעות במנורה, קיסריה ולייב פארק.
הוא ידוע כפרפורמר אדיר, כיוצר מגוון ומוכשר, כאדם חברותי ונגיש ואחד ההיפ-הופ הדז הגדולים בארץ.
עד היום הוציא 6 אלבומי סולו, אלבום אחד של הרכב ועוד אינספור אירוחים אצל אומנים אחרים, בדר''כ מעולם ההיפ-הופ.
עוד על רביד אפשר לראות בסרטון הבא:
החלטתי לדרג את 5 השירים הטובים ביותר של רביד
חשוב לי להגיד שמדובר בדעה אישית, הרשימה הזו דינמית ויכולה להשתנות מחר והכי חשוב - שלקח לי מלא זמן להחליט.
*מקום 5*
יום חדש
מהאלבום: ברוכים הבאים לפתח תקווה
שותפים ליצירת השיר: טונה וניר דנן
השיר הזה הוא להיט עצום. לא בגלל משפט קאצ'י בפזמון, לא בגלל דרופ כבד, לא בגלל סלנג מגניב -
אלא בגלל שהוא תמצית של מה שהיפ-הופ אמור להיות מבחינתי.
בגלל הרגש הסנטימנטלי החזק שהוא מפעיל, נוסטלגיה עם הרבה זכרונות שמגדירים את החלום שלך והערך המוביל של לייצג את המקום ממנו באת.
להריץ כל מיני סצינות, מצבים ודמויות בצורה של סטוריטלינג שרביד עושה מעולה
כמה פשוט, חבר אומר לחבר:
"ואולי אתה זוכר
איך צחקנו על הכול
וחלמנו בגדול (אף פעם לא אשכח)
גם כשלא היה הרבה
היה לנו הכול
אתמול היה אתמול
(היום היום יום חדש)"
בשיר הזה, בהופעה המשותפת הראשונה שלהם, טונה נשבר ובכה
במשפט "יום יבוא נכבוש את העולם"
עוד על השיר אפשר לשמוע בהסכת המדהים של כאן 11 "שיר אחד"
מקום 4
תהילה
אלבום: ברוכים הבאים לפתח תקווה
שותפים ליצירת השיר: מיכאל כהן, עומר "איציק פצצתי" מור, אורי שוחט, רון בונקר
השיר הזה תפס אותי.
קודם כל ההפקה מיוחדת ושונה משאר השירים של רביד עד לאותה תקופה. אולי מדובר בשיר עם ההפקה הכי בוגרת עד לאותה נקודה. הקול שלו נשמע אחר והוא מביא שיר בוא הוא מתעמת עם ההצלחה, פורק את המחשבות והתחושות, הפחדים והחלומות - ונותן לנו הצצה למה קורה לאדם שמתחיל לטפס למעלה ולהתקרב לפסגה בתחומו.
רביד עושה האנשה לדבר שאומנים הכי רוצים - תהילה, והופך אותה לצעירה יפהפייה ונחשקת ומפתח-תקוה. אולי במקום מסוים הוא מחבר אותה לאקסית מהעבר.
שיר חכם, כיפי עם קליפ מושקע ויפהפה
מי שמתארח בשירת הפזמון ובסקסופון זה לא אחר מאשר שלומי אלון - מהדג-נחש.
*מקום 3*
כל הזמן הזה
מהאלבום: שפל וגאות
שותפים ליצירת השיר: דודו טסה, ניר דנן,עומר "איציק פצצתי" מור, ניר מימון, רן רייטן
מעבר לגיטרות היפהפיות של דודו טסה, הפזמון המדהים שדודו טסה כתב, הקליפ המעלף עם לוסי איוב, הרגש והטיפול האיכותי בנושא המאוס של התמודדות עם פרידה - הדבר הכי חזק בשיר הזה בעיניי הוא העובדה שרביד מדבר בקולה של חברה שלו ומזווית הראיה שלה.
הכלי הזה הופך את השיר להרבה יותר מעניין ופופולרי אצל בנות שיכולות לשיר את השיר באותנטיות והזדהות גדולה הרבה יותר.
השיר נבחר כשיר השנה של גלגל''צ והגיע לרמות פופולריות קיצוניות - לראיה הוא עומד היום על 34 מיליון צפיות.
מקום 2
בדיוק כמו שאני
מהאלבום: שפל וגאות
שותפים ליצירת השיר: עומר מור (איציק פצצתי), ניר דנן
הפזמון לקוח משיר ילדים של שי אור הנושא את אותו שם
שיר כנה וחשוף, חשבון נפש וסיכום אישי של "מה עברנו עד כאן"
מרגיש כמו תמצית של התחבטויות נפש שיש לכל אחד - ומכאן כוחו הגדול השיר. כל אחד יכול להזדהות עם זה.
אהבה עצמית זה הבסיס להתפתחות אישית ולהרבה מנטרות שמפוצצות את הפידים של כולנו..
*מקום 1
קורבן
מהאלבום: תוך כדי תנועה
שותפים ליצירת השיר: ישי סוויסה, סימה נון, איה זהבי פייגלין
השיר מדבר על כל מה שמשפיע עלינו וגורם לנו להתנהג איך שאנחנו מתנהגים. שיר חכם עם הרבה רעיונות מגניבים, כללי ואישי יחד ומרגיש מאוד ישראלי.
כמו הרבה שירים של רביד - הטיפול בנושא והקול האישי הכל כך אותנטי של דובר שהוא מעין מדגם מייצג של החברה הישראלית בזמננו - מרגיש כמו קול של דור.
הפלואו (הגשת המילים והלחן של הראפ) משתנה ונבנה בצורה מאוד טובה, הפזמון מצוין ומרגש מאוד.
הפזמון מבוסס על לחן משיר של הכוויתים - אליו רביד נחשף בפרויקט המדהים דודו טסה והכוויתים.
הקונספט נלקח כהשראה מהראפר האמריקאי אטמוספיר Atsmosphere.
*ממליץ לראות את הסרטון שגלגלצ הפיקו על השיר
******
כותב מאמר זה הוא עומר חביב, המקים של "דאוןטאון סדנאות ראפ" - חברת הפקה היוצרת תכני היפ-הופ במטרה להנגיש את התרבות ואת כלי היצירה לבני-נוער ולקהל הרחב.
דאוןטאון מפיקה אירועים, סדנאות, תהליכי-יצירה, תכני וידאו, פודקאסטים ועוד
ערוץ היוטיוב המכיל מגוון תכני סיקור סצינת הראפ, טיפים לראפרים, דירוגים, פודקאסט ועוד
עומר חביב הוא ראפר וזמר יוצר תחת שם הבמה פלומר// Pellomar
פלומר באינסטגרם
https://www.instagram.com/pellomar.music/
פלומר בפייסבוק
פלומר בספוטיפיי
פלומר באפל-מיוזיק
פלומר ביוטיוב
תגיות
חומר מקומי, ראפ ישראלי, היפ-הופ ישראלי, היפהופ ישראלי, היפ הופ ישראלי, היפ הופ בעברית, ראפ בעברית, אלבומים, אלבומי ראפ, ריאקשן, טופ 5, שמנו אוזן, טיפים לשיפור בראפ, קורס ראפ, סדנאות יצירה, הפקה מוזיקלית, קבוצת ראפ, אקפלה,
סדנת ראפ, סדנאות ראפ, סדנאות כתיבה, סדנאות נוער, פעילות מגניבה לנוער, הנחיית ראפ, פעילות ראפ, סצנת הראפ בישראל, ראפ בישראל, ראפרים, ראפריות, דמות הראפר, נשיות בהיפ-הופ הישראלי, גבריות בהיפ-הופ הישראלי, אלבומי ראפ ישראלי
טונה, רביד פלוטניק, זי.קיי, בזי בי, צוקוש, חן פורתי, טדי נגוסה, וייב איש, עדן דרסו, רון נשר,
נופל וקם, חי מיום ליום, סאבלימינאל והצל מארחים את מומי לוי
ילד רחוב, הפינאלי, סאבלימינאל והצל, מה נעשה, ששירת הסטיקר, קפה וסיגריה, בור ועם הארץ, תוך כדי תנועה, המזרח הפרוע, זה הזמן, אוטובוסים, עדן דרסו, שיגולה רקורדס, כהן, ג'ימבו ג'יי
חליפות, הדג-נחש, חסידה צחורה , י''א 2 , שלום כיתה א', אזיקים על הידיים, טדי נגוסה, באתי ממך, מוקי, שמע ישראל, רוק 30, נופל וקם, שבק ס'
טיפים לראפ, ערוץ הכיבוד, סימפולים, דיסים, באטל ראפ ישראל, סימה נון, אקו, הדר פרג'ון, פלא-אוזן, סיקור הופעות, וייב-איש, שלם, סדנאות לנוער, סדנת ראפ, סדנאות ראפ, לימוד כתיבה, תהליך יצירה, הפעלת מוזיקה, סדנה מגניבה, סדנה לנוער, סדנה מומלצת לנוער, יצירת שיר ראפ, לכתוב ראפ, כתיבת ראפ, ביטים, לימוד ראפ, היפ-הופ וראפ, סדנאות אומנות, סדנאות מוזיקה, ברייקדאנס, גרפיטי, ביטבוקס, תנועת תרבות, פסטיבל אומנויות, מילון מושגי היפ-הופ, מילון ראפ, מילון מושגי ראפ, מילות ראפ, מילון היפ-הופ, מילון מושגי היפ-הופ
Comments